Nebeská rychlost nebesky zvýší rychlost tvých jednotek (při síle kouzla 200 je to o 75%) a zruší odolnost soupeřových jednotek (jeho jednotky s odolností obdrží v prvním kole plné zranění).
Negativní události nezasáhnou tvoji zemi, pokud není jejich pravděpodobnost něčím zvýšena (a i pak bude pravděpodobnost menší). Navíc pravděpodobnost běžných pozitivních událostí stoupá na dvojnásobek.
Probuzené svědomí zbaví zemi všech nečistých a pohanských praktik. Dokud je kletba aktivní, nelze obětovat jednotky v obětišti, navíc skřeti nemohou vykořisťovat farmy a oltáře.
Šílenství drancířů zvýší sílu a životy tvých jednotek (při síle kouzla 200 je to 4,7%), navíc v případě úspěšného útoku se ničení a rabování nesnižuje o sílu obránců.
Vzdor hrdinů zvýší sílu a životy tvých jednotek (při síle kouzla 200 je to 9%), ale v případě neúspěšné obrany se ničení a rabování nesnižuje o sílu obránců.
Všechny cesty vedoucí z království beznadějně zarostou. Vojáci sice hustými lesy projdou, ale obchodní vozy již nikoliv. Dokud je kletba aktivní, cena nákupu zboží z trhu se zvyšuje na trojnásobek, navíc na trh nelze žádné zboží posílat.
Po boji se jednotky s nestálostí nerozpadnou (ani ty soupeřovy) a tvé jednotky bez nestálosti získají schopnost úderu ze záhrobí. Navíc zvýší rychlost tvých jednotek o 24.
Veškerá volná půda v království je prokleta. Je neúrodná a nedaří se na ní ničemu. Dokud je kletba aktivní, cena stavění budov se zvyšuje na trojnásobek.
Nemrtví přicházejí do tvých služeb a zároveň se zvyšuje výskyt negativních událostí (při síle kouzla 200 je šance příchodu jednotky 4,5%, přicházejí jen nemrtví dostupní tvé rase).
Azurová střela v boji zvýší magickou obranu o 0,9 násobek své síly. Dále v prvním kole souboje (375) zabíjí soupeřovy jednotky (při síle kouzla 200 je jeho útočná síla rovna 7,8% celkové síly tvé armády v době seslání).
Ohnivá koule sníží životy soupeřových jednotek (při síle kouzla 200 je to 11,7%). Dále v prvním kole souboje (250) zabíjí soupeřovy jednotky, strojům způsobí o 50% větší škody (při síle kouzla 200 je síla rovna 6,5% celkové síly tvé armády v době seslání).
Světelná aura zvýší životy tvých jednotek (při síle kouzla 200 je to 12,1%). Dále v prvním kole souboje (350) zabíjí soupeřovy jednotky, nemrtvým jednotkám způsobí o 50% větší škody (při síle kouzla 200 je síla rovna 6,7% celkové síly tvé armády v době seslání).
Šipka chladu sníží sílu soupeřových jednotek (při síle kouzla 200 je to 9,01%). Dále v prvním kole souboje (300) zabíjí soupeřovy jednotky, jízdním jednotkám způsobí o 50% větší škody (při síle kouzla 200 je síla rovna 7,3% celkové síly tvé armády v době seslání).
Ledové čepele zvýší sílu tvých jednotek (při síle kouzla 200 je to 12,6%). Dále v prvním kole souboje (325) zabíjí soupeřovy jednotky, pěším jednotkám způsobí o 50% větší škody (při síle kouzla 200 je síla rovna 6,8% celkové síly tvé armády v době seslání).
Kamenná kůže zvýší životy tvých jednotek (při síle kouzla 200 je to 10,3%). Dále v prvním kole souboje (200) zabíjí soupeřovy jednotky, elementálům způsobí o 50% větší škody (při síle kouzla 200 je síla rovna 7,1% celkové síly tvé armády v době seslání).
Déšť kamení sníží životy soupeřových jednotek (při síle kouzla 200 je to 11,89%). Dále v prvním kole souboje (225) zabíjí soupeřovy jednotky, zvířecím jednotkám způsobí o 50% větší škody (při síle kouzla 200 je síla rovna 6,6% celkové síly tvé armády v době seslání).
Blesk zvýší sílu tvých jednotek (při síle kouzla 200 je to 8,8%). Dále v prvním kole souboje (400) zabíjí soupeřovy jednotky, dračím jednotkám způsobí o 50% větší škody (při síle kouzla 200 je síla rovna 6,7% celkové síly tvé armády v době seslání).
Zničí část manové zásoby a vědomostí cíle a rovněž může zničit postupná a trvalá kouzla (při síle kouzla 200 je to průměrně 30% many a vědomostí, 2.000 / (síla kouzla cíle) % na zničení každého kouzla).
Bouře sníží sílu soupeřových jednotek (při síle kouzla 200 je to 10,8%). Dále v každém kole souboje (275) zabíjí soupeřovy jednotky, létajícím jednotkám způsobí o 50% větší škody (při síle kouzla 200 je síla rovna 2,9% celkové síly tvé armády v době seslání).
Rasa: všechny
čarodějnické svitky
síla odpovídá dvojnásobku produktivity stavby Magická věž a bonusu z hrdinů
Narušení magie ruší kletby seslané na tvoji zemi. Síla až tří náhodných kleteb se sníží na polovinu a je šance, že bude některá zrušena. Každá zasažená kletba má šanci přetrvat tolik procent, kolik je její oslabená síla.
Na dnešní den zvýší magickou obranu cíle vůči cíleným kouzlům (+22,4% k síle bariér cíle a +22,4 k celkové magické obraně cíle, účinky jednotlivých magických štítů i štítů víry se sčítají). Štít můžeš seslat na jinou zemi pouze v případě, že máš postaven Křišťálový obelisk.
Je-li postavena magická věž i chrám, je o hodnotu menšího z jejich levelů v procentech zvýšena produktivita staveb: magická věž, chrám a osmi budov pro školy magie (například při věži level 8 a chrámu level 3 je bonus 3%; pokud se změní levely těchto staveb, změní se i bonus; pokud nemáš chrám nebo věž, nemá kouzlo žádný efekt; bonus se sčítá s ostatními bonusy ke stavbám).
Po seslání kouzla je šance na zničení již hotové slzy (při síle kouzla 200 to průměrně odpovídá 8%). Pomocí tohoto kouzla (ať už je z jakéhokoliv zdroje) může být cílové zemi zničena pouze jedna slza ročně. Lze seslat pouze na zemi, která má nějakou slzu bohů.
Rasa: všechny
Kněžské svitky
síla odpovídá dvojnásobku produktivity stavby Chrám a bonusu z hrdinů
Vymítání ruší náhodně vybranou kletbu seslanou na tvoji zemi. Síla kletby se sníží na desetinu a je šance, že bude zrušena. Kletba má šanci přetrvat tolik procent, kolik je její oslabená síla.
Na dnešní den zvýší magickou obranu cíle vůči cíleným kouzlům (+22,4% k síle bariér cíle a +22,4 k celkové magické obraně cíle, účinky jednotlivých magických štítů i štítů víry se sčítají). Štít můžeš seslat na jinou zemi pouze v případě, že máš postaven Křišťálový obelisk.
Očištění ruší kletby seslané na cílovou zemi. Síla všech kleteb se sníží na pětinu a je šance, že bude některá zrušena. Každá zasažená kletba má šanci přetrvat tolik procent, kolik je její oslabená síla.
Obnovení zášti obnoví kletby seslané na danou zemi (i ty nedávno zlomené) a lehce je posílí (při síle kouzla 200 obnoví všechny kletby až o sílu 1.000, ale kletby nepřekročí sílu, kterou měly na začátku přepočtu; navíc kletby posílí o 10).
Zuřivost polobohů ohromně zvýší sílu a životy jednotek poloboha (skřítka či víly) podle nejvyššího procentního zastoupení typu jednotek v armádě soupeře (krom typu létající, při síle kouzla 200 a 100% zastoupení jednoho typu v soupeřově armádě je to 18%, při 50% zastoupení nejpočetnějšího typu v soupeřově armádě je to 9%). Navíc na zuřivost polobohů konci boje zabíjí jednotky hráčů. Pokud jsou hráčovy ztráty menší než 5%, tak jsou kouzlem způsobeny ztráty do výše těchto 5% (zabíjení probíhá obdobně jako při přesile z důvodu automatické výhry; pokud má útočník ztráty vyšší než 5%, nic se nestane). Též v útoku zvýší zuřivost polobohů magickou obranu poloboha o 0,75 násobek své síly (při síle kouzla 200 je to 150).
Část tvých mrtvých jednotek bude po boji oživena (účinek podobný regeneraci, jen zachráněno je průměrně 20% mrtvých). Účinek soupeřova kouzla bude snížen (při síle kouzla 200 je to snížení o 13,79%).
Rasa: všechny
Přivolávací svitky
síla odpovídá dvojnásobku produktivity stavby Kruh přivolání a bonusu z hrdinů
Vytvoří menší množství náhodné suroviny. Šance na vytvoření základní suroviny (jídlo, dřevo, kamení a železo) je pětkrát větší, než na vytvoření zbraní (kopí, luk, meč, štít a zbroj). Při síle kouzla 200 je to 464-469, 106-107, 88-89, 39, 10, 8, 4, 3 nebo 1.