Pro nováčkyObsah kapitoly
Vítejte ve zjednodušené verzi nápovědy pro hru Vojevůdci a čarodějové. Jsou zde obsaženy úplné základy hry a zdaleka nejsou pokryty všechny její aspekty, proto až dočtete tuto úvodní kapitolu, určitě si časem projděte i zbytek nápovědy.
RegistraceKdyž zakládáte novou zemi, musíte zvolit několik důležitých věcí, které určí, jaký bude váš národ – rasu, terén a schopnosti panovníka. Rasu si můžete zvolit z šestice nabízených: lidé, elfové, trpaslíci, skřeti, nekromanti a temní elfové. Každá rasa je zaměřená na jiný styl boje, ale pro začátečníky jsou nejvhodnější rasou všestranní lidé – sice v žádném ohledu nijak zvlášť nevynikají, ale ani nestrádají. O výhodách a nevýhodách jednotlivých ras se více dočtete v jim věnovaných podkapitolách nápovědy. Terén, na kterém postavíte své panství, určuje, jakou úrodností, nalezišti nerostů a magickou energií budete vládnout. Pro větší představivost uvedeme, co má na které budovy vliv: Jaké jsou přesně vlivy jednotlivých terénů ukazuje tato tabulka. Poslední věc, kterou si musíte zvolit, jsou 3 různé schopnosti z tohoto seznamu, které budete mít jako vládce. Síla těchto schopností je závislá na vaší úrovni. Kromě toho jste oproti ostatním hrdinům, velitelům a obyčejným vojákům nesmrtelný. Pokud zemřete v boji, ztratíte veškerou zkušenost a znovu ožijete. Prvních 15 dní po registraci (včetně prvního dne) jste pod počáteční ochranou, nikdo na vás nemůže útočit, sesílat cílenou magii či posílat nekalé zlodějské akce. Proto se nemusíte bát, že vás hned druhý den někdo přepadne a vydrancuje a můžete se první dny klidně věnovat rozvíjení vaší zemičky.
Herní systémPo registraci a prvním přihlášení se octnete v části Centrála. Na levé straně jsou odkazy na všechny hlavní části pod nimi je tlačítko – další tah. Úplně nahoře je lišta, kde jsou vždy odkazy jednotlivé podčásti příslušné části. Po odehrání tahů a vyřešení všech záležitostí se nezapomeňte odhlásit – křížkem vlevo dole. Na začátku hry máte 30 tahů, které můžete odehrát. Každý další den, během půlnoci (tzv. přepočtu), vám přibude dalších 30 tahů. Pokud neodehrajete všechny tahy, může se vám stát, že vám místo nových 30 tahů přibude méně. Maximální počet je omezen na 100 tahů, pak vám už nepřibývají žádné. Jak bylo řečeno v úvodu, jste vládci určitého území, na kterém můžete stavět budovy. Ty vám pak odvádí daně, nebo si je můžete najmout a za příslušný obnos zlata vám budou odvádět svou produkci. Po odehrání tahu vám vždy přibude či ubude zlato a další suroviny. V podčásti Úvod vidíte také upozornění, když se stane nějaká kladná či záporná událost a rovněž se zde objevují hrdinové, které můžete najímat. Ti mají několik schopností a mohou vést vaši armádu při útocích.
SurovinyV první podčásti centrály – Úvod – je přehled vašich zásob (v závorce je změna od minulého tahu) a zaplnění vašich skladů. Na počátku dostane každá země 300.000 a 2.500. K čemu slouží jednotlivé druhy surovin se dovíte z této tabulky. Pokud chcete vědět jak budou vypadat vaše zásoby poté, co dáte odehrát tah, podívejte se do předposlední podčásti – Odhad – ta vám ukáže, jak budou vaše zásoby vypadat po odehrání následujícího tahu.
Další ukazatele v centráleKalendářV horním levém rohu tabulky nad surovinami vidíte, jaký je zrovna rok v kalendáři Vojevůdců a čarodějů a kolikátý je věk. Když kliknete na jméno roku, zobrazí se vám přehled roků a jejich vliv na vaši zemi. Jeden rok odpovídá jednomu dni ve skutečném světě. Více o kalendáři a jednotlivých rocích se dozvíte zde. BohatstvíBohatství je ukazatelem vyspělosti zemí. Hodnota bohatství je součtem všech dílčích položek, které vidíte v Detailech své země (cena země + cena surovin + cena armády + cena trhu + cena prodeje a žoldáků + cena kouzel a vylepšení). Největší vliv na celkové bohatství má cena všech staveb ve vaší zemi. Čím bohatší je země, tím lépe musí bránit svůj majetek před nájezdy chudších sousedů a tím vyšší daně platí při posílání surovin spojencům. ČestČest máte na počátku rovnu nule, ale později se podle vašeho chování v bojích bude posouvat do kladných či záporných hodnot. Kladná hodnota znamená, že si vybíráte soupeře srovnatelné síly a získáte také bonus k síle a životům jednotek. Záporné hodnoty zase ukazují vaši zálibu v nečestném rabování slabších zemí. Sláva a daněSláva udává, jak vás mají obyvatelé rádi – jak jsou zaujati vašimi skutky a vaší mocí. Slávu zvyšuje jak armáda, kterou sestavíte, tak vyhrané boje. V době míru se sláva pomalu blíží hodnotě, která odpovídá síle vaší armády. Ve hře sláva ovlivňuje daně, které platí poddaní, a produkci budov, které na daních závisí. Základní daně jsou 20% a udávají, kolik procent platu odvede stavba do vaší pokladny.
StavěníNa začátku máte k dispozici malé území o 22 polích, které časem rozšiřujete. Každé políčko vašeho území má tyto 3 vlastnosti: úrodnost půdy, naleziště nerostů a magická energie, které ovlivňují výkonnost různých budov. Hodnoty těchto vlastností jsou mezi 80 - 120 a k nim se připočítávají bonusy a postihy podle ras a terénu. Tlačítkem Stavět v levém menu se dostanete do hlavního přehledu stavby budov. Zobrazuje se zde počet zastavěných a volných polí, budovy přístupné ke stavbě, jejich cena a počet již postavených budov tohoto druhu. Po kliknutí na tlačítko Postavit u vámi vybrané budovy se objeví políčka seřazená sestupně podle typu, na kterém budova závisí (úrodnost/nerosty/magická energie). Je tedy nejvýhodnější zvolit při stavbě první políčko, pokud ovšem nemáte stavění naplánováno jinak. Část Stavět má 4 podčásti:
Rady do začátkuRadniceNa začátku máte nějaké suroviny a zlato. Na vašem území stojí pouze Radnice, která slouží jako sklad. Musíte proto postavit nějaké budovy, aby vám odváděly daně. Za suroviny, které dostanete do začátku postavte nějaké Farmy a Pily, popřípadě Domy, ať získáte nějaký příjem. Rozhodně potřebujete několik Pil, abyste měli dřevo na ostatní budovy. Na políčkách, kde je úrodnost větší než 89, stavte Pily a Farmy, na horších se víc vyplatí Domy. Než se rozhodnete vylepšit si hlavní budovu, zastavte celé území, ať máte větší příjem, neboť je zbytečné zvětšovat území, když ho nemáte využité. Sklady nebudete ze začátku moc potřebovat, hlavní budova vám poskytne dost místa. TvrzKdyž budete mít zastavěnou většinu území, je na čase zlepšit vaši hlavní budovu na Tvrz, čímž získáte přístup ke spoustě novým budovám. Výhodné je stavět na políčkách s velkou úrodností Farmy a Pily, na polích s dobrými nerosty Kamenolomy a Železné doly a na polích, která mají všechny vlastnosti podprůměrné, stavět budovy, které nezávisí na žádné vlastnosti. Ze začátku nebudete potřebovat velkou armádu a ochrání vás domobrana, která se vycvičí sama, takže zbrojení nechte na dobu, kdy budete mít Hrad. Zastavte své území, stavte spíše budovy, které vám budou dávat daně a ty nevýdělečné nechte na později. Když budete vylepšovat budovy, je dobré vylepšit Pily a Kamenolomy, budete mít pak levnější a , takže i budovy, které budete dál stavět. Až bude vaše území opět z větší části zastavěné, vylepšete opět hlavní budovu na Zámek. ZámekPo vylepšení získáte další budovy, mezi nimiž jsou dvě nejvýdělečnější budovy – Obchod a Zlatý důl. Zlaté doly jsou výhodné zvláště pro horské terény, neboť jsou závislé na nalezišti nerostů. Těchto budov bude potřeba hodně (aspoň 20), abyste měli dostatečný příjem. Později proto bude výhodné místo nadbytečných Pil, Farem a Domů postavit Obchody či Zlaté doly, podle toho, které jsou pro vaši rasu a terén výhodnější.
ÚzemíTato část slouží ke správě budov, jejich najímání a boření. Má rovněž 4 podčásti: Hlavní budovaHlavní budova je základní budova, kterou dostanete do začátku. Nikdy vám ji nikdo nemůže zbořit a díky ní máte zpočátku malé místo ve skladech. Abyste získali nové pozemky, je potřeba vylepšit vaši hlavní budovu na další stupeň. Hlavní budově lze rovněž zvýšit level, čímž si zvětšíte území a sklady a snížíte cenu dalšího stupně hlavní budovy. Vylepšování budovBudovy lze vylepšovat, neboli zvyšovat jim level. Každé zvýšení levelu zvýší jejich maximální produktivitu o +-15%. Na vylepšení je vždy potřeba nějaké zlato, suroviny a zkušenosti . Každý panovník získává 10-20 zkušeností každé kolo, jejich příjem můžete zvýšit postavením Škol. Zisky ze zboření vlastních stavebPokud zboříte nebo přestavíte některou svou stavbu, získáte zpět část peněz, které stála. U skřetů je to až 25% nákladů, u ostatních až 10%. Dostáváte jen zlato, cena ostatních surovin se přepočítá na zlato.
ObchodŽádná země nikdy nedosáhla rozkvětu a bohatství bez toho, aby obchodovala se svými sousedy. Stejně tak i ve Vojevůdcích a čarodějích lze pomocí obchodu prodávat suroviny, které vám přebývají, nebo naopak nakupovat ty, kterých se vám nedostává. Také jistě oceníte možnost posílat karavany přátelům a spojencům, kteří jsou v nouzi, zásoby zlata či surovin. Část Obchod má 6 podčástí: Cena surovin je pro daný den vždy neměnná a změní se až po přepočtu podle nabídky a poptávky. Suroviny, které pošlete na trh, se na něm objeví až další den a pokud je někdo nakoupí, zisky vám přijdou ještě o den později. Tedy mezi posláním surovin na trh a obdržením zisků z trhu uplynou 2 přepočty. Zboží nejde z trhu stáhnout.
ArmádaVaše armáda se může skládat z mnoha druhů jednotek. Mezi nejdůležitější patří hrdinové a velitelé. To jsou jediné jednotky, které mohou velet při útoku, nebo vést posily spojencům. Každá rasa může rekrutovat určité jednotky, k nimž se propracuje postavením příslušných budov. Přehledy dostupných jednotek pro každou rasu jsou přístupné na stránkách jednotlivých ras. VládcePrvní jednotkou, kterou budete disponovat hned po registraci, je váš vládce. Vládce je zároveň i hrdina, proto může vést vaše jednotky do boje. DomobranaObyvatelé vaší země formují domobranu, která je první linií obrany v raných částech věku. Domobrana necvičí a nezískává zkušenost, a tak je vždy na 1. úrovni. HrdinovéV Centrále vám čas od času nabídne své služby hrdina, který oplývá některými ze základních nebo vedlejších schopností. Pokud máte dostatek zlata, můžete si hrdinu najmout. VeliteléVelitelé jsou jediná jednotka schopná vést útok, kterou můžete přímo narekrutovat. Jejich stálá cena je 1M. Hrdinové mají však navíc jednu nebo více schopností, které pomáhají v boji, vyrábí suroviny či umožňují sesílat kouzla, proto jsou velitelé více využívaní až při několikanásobném útoku za přepočet. JednotkyV podčásti Přehled části Armáda vidíte seznam svých skupin jednotek – vidíte kolik máte daných jednotek a jaké mají vlastnosti a náklady na údržbu. Co znamenají různé vlastnosti armády a schopnosti jednotek se dozvíte kliknutím na odkazy. Každá jednotka je jednoho nebo dvou typů z osmi druhů jednotek: pěší , jízda , zvíře , nemrtvý , elementál , drak , stroj a létající . Typ jednotky nepřináší žádné výhody, ale obvykle jízda a letecké jednotky jsou rychlé a mají vytrvalost, draci jsou velmi silní, vytrvalí a mají schopnost ničení apod. Všechny jednotky ale mají bonus proti nějakému typu jednotky – pokud útočí na daný typ jednotky, udělují mu větší zranění. Například kopiníci a halapartníci mají velký bonus proti jízdě, nebo třeba lučištníci mají bonus proti létajícím nestvůrám. Rekrutování jednotekNejběžnější způsob získávání armády je rekrutování. V části Armáda klikněte na podčást Rekrutovat. Zobrazí se vám tabulka s jednotkama přístupnýma vaší rase. V závislosti na postavených budovách a jejich levelech budou některé jednotky dostupné a jiné ne. Kromě rekrutování jsou ještě tři možnosti, jak získat jednotku – najmutí skupiny jednotek nabízejících se v Centrále, vyvolávání pomocí kouzel a najmutí žoldáků. ŽoldáciPokud chcete do své armády naverbovat již zkušené žoldáky, v části Armáda najděte podčást Žoldáci. Zde vidíte přehled žoldáků, kteří se vám nabízejí, jejich počáteční levely a schopnosti. Najímaní žoldáků funguje jednoduše – nabídnete jim nějaké zlato a to se vám odečte, případně můžete během dne nabídku libovolně zvyšovat. Během přepočtu dostane jednotku ten panovník, který nabídl nejvíce a zároveň přesáhl příslušnou minimální nabídku za určenou jednotku. Ostatní dostanou své peníze zpět. Výcvik a zkušenostJak jednotky procházejí výcvikem a bojem, zdokonalují se a jsou stále lepší. První 3 z vlastností (, a ) se postupem času, jak jednotka získává zkušenosti, zlepšují. Jednotky mají stejně jako budovy úrovně (levely) a při přestoupení na vyšší level se jejich síla a životy zvednou přibližně o 20% oproti předchozímu levelu. Zkušenosti získávají jednotky výcvikem, ten jim poskytuje 3 zkušenosti za kolo. Postavení Cvičiště, Vojenské školy nebo Kasáren poskytne další zkušenosti za kolo. Tuto zkušenost dostanou všechny skupinky jednotek. Jednotky získávají zkušenost také v boji. Čím více také bojujete, tím více se zocelí vaše armáda a dostane další bonusy k , a .
MagieVe Vojevůdcích a čarodějích hraje magie nezanedbatelnou roli. Je zde celkem 11 škol magie – jak kněžská kouzla posilující či oslabující armády, tak elementální magie ohně, vody, vzduchu a země. ManaNa to, abyste mohli čarovat, potřebujete mít manu kterou získáte především z Oltářů. Mana ale není jako ostatní suroviny a samo od sebe mizí každý tah 10% zásob. Tomu se dá zabránit postavením Magického monolitu, který uskladňuje manu. Kouzla a školy magieSamotná mana by vám nebyla k ničemu, proto potřebujete získat kouzla, která za ni můžete čarovat. Základním stavebním kamenem pro získání kouzel je postavit některou magickou budovu. Přístupnost kouzel jednotlivých škol magie je podmíněna postavením příslušné budovy nebo získáním hrdiny dané školy, popř. postavením Knihovny. Přehled škol magie, příslušných budov a hrdinů naleznete zde. KnihaKniha je místo, kde máte zapsaná všechna kouzla, která jste se naučili a můžete kouzlit. Každý směr magie zde má svou záložku a právě v nich do své knihy můžete zapsat nová kouzla, popř. odstranit stará. Zapsání každého kouzla stojí nějaké Zkušenosti v závislosti na levelu kouzla. Abyste získali přístup k některým silnějším kouzlům, musíte mít příslušné budovy nebo hrdiny na určitém levelu. Typy kouzelMagie zdejšího světa se rozděluje do šesti typů, z nichž každý má specifické vlastnosti:
Síla kouzelSíla kouzel ovlivňuje jejich účinek v boji, mimo boj i při vyvolávání. Čím vyšší síla kouzla, tím větší je jeho účinek a tím větší je šance, že při sesílání neselže. Síla kouzel se také zvyšuje při častém kouzlení cílených kouzel na nepřátelské země. Magická obranaPokud na vás kdokoli sesílá cílené kouzlo, nebo na vás s útokem pošle útočné kouzlo, vaši mágové se tomuto snaží zabránit. Jak se obrana vydaří, to závisí na vaší magické obraně. S touto magickou obranou se pak počítá, jaká je šance na zrušení příslušného cíleného, či útočného kouzla. Magickou obranu proti cíleným kouzlům lze zvýšit pomocí (i několikanásobného) seslání kouzel Magický štít či Štít víry.
SousedéV části Sousedé po kliknutí na tlačítko Mapa sousedů uvidíte mapku zobrazující vaše sousedy. Po najetí myší na kteroukoliv zemi na mapě se vám zobrazí jméno jejího vládce i země, rasa, terén, příslušnost k alianci a vzdálenost od vaší země. Po kliknutí na zemi se dostanete do jejího přehlednějšího souhrnu. Pokud chcete vidět mapu celého světa, stačí kliknout na příslušné tlačítko. Země se na mapě objeví 10 rok, co nejblíže ostatním členům své aliance. Umístění vaší země vzhledem k sousedům, s nimiž chcete spolupracovat, obchodovat či válčit, je velmi důležité. Vzdálenost ovlivňuje sílu útočících či bránících jednotek, daň u karavany při posílání surovin, sílu zlodějských akcí a sílu cílených kouzel. Do vzdálenosti 8 není žádný postih. Nad vzdálenost 8 klesají síly útoků, posil, zlodějů a kouzel. Pokud vám nevyhovuje poloha vaší země, můžete ji za nemalý poplatek přestěhovat na vámi určené místo na mapě. Návod naleznete zde. StatistikyNa horní liště můžete najít statistiky zemí podle síly, bohatství a cti a také statistiky aliancí podle stejných kritérií, které lze navíc seřadit podle počtu Slz bohů. Detaily zeměPo kliknutí na odkaz se jménem země či na políčko země na mapě se objeví informace o zemi. Tyto informace nejsou aktuální, ale z počátku dne, stejně jako ve statistikách. Jakmile je vaše země umístěna na mapě, v detailech každé země na mapě vidíte vzdálenost, oslabení jednotek, zlodějů i cílených kouzel a po postavení překladiště karavan i daň z posílaných surovin.
ZlodějiZákladem všeho nekalého je Cech zlodějů. Po jeho postavení budete mít přístup k posílání zlodějských ochran, které vaši zemí brání proti zlodějským akcím cizích zemí. Síla vašich zlodějů je závislá na síle cechů všech zemí aliance. Pokud chcete své zloděje posílat škodit na nepřátelská území, musíte postavit Cech špehů či Cech sabotérů. Díky těmto budovám budete mít den po jejich postavení přístup k řadě špionážních, potažmo sabotážních akcí. Zlodějských akcí je více druhů, jejich seznam s popisem najdete zde. Akci pošlete vybráním cíle a vyplněním počtu daných akcí u odpovídající kolonky. Na sabotážní akce se může skládat celá aliance a to takto – sabotér nejdříve pošle akci v určitém množství. Každý další člen aliance může k akci přidat svůj příspěvek maximálně takový, co přidal zakládající člen. Pokud zakládající k akci přidá další počet, mohou i ostatní hráči přidat – opět do maxima, jaké přidal zakládající člen. Síla vámi vyslané akce odpovídá síle zlodějů dané země a je navíc upravena podle vzdálenosti cíle. Při vícenásobném poslání stejné akce na jeden cíl celková síla akce stoupá, ale ne lineárně (tj. ne počet*(síla zlodějů)!), ale o něco pomaleji. Zlodějská sílaSíla zlodějů se počítá ze síly cechů všech zemí aliance. Síla cechů země je rovna součtu produktivit všech Cechů zlodějů. Aktuální je vždy síla cechů z minulého dne a změní se zase až o přepočtu. Takže postavení cechů či jejich zboření sílu zlodějů pro daný den neovlivní, ale pokud si zboříte i poslední cech, akce posílat nemůžete, i když máte zlodějskou sílu. Častým používáním a velkými investicemi do zlodějských akcí budou síly těchto činností růst. Zlodějská obranaZlodějská obrana země je rovna setině vaší síly armády. Tuto obranu lze ještě zvýšit pomocí zlodějské ochrany. Ta potom na příští přepočet zvýší zlodějskou obranu cíle o sílu této akce (podrobněji viz zlodějské akce). Vyhodnocení zlodějských akcíAkce se vyhodnocují během přepočtu, před útoky a kouzly, po karavanách. Při posuzování, zda akce proběhla úspěšně, se porovnává celková síla akce a zlodějská obrana cíle. Výsledek akce rozhoduje 10 dílčích úspěchů/neúspěchů. Efekty akcí jsou popsány zde.
BojBoj je jednou z nejdůležitějších částí života ve Vojevůdcích a čarodějích. Při úspěšném útoku můžete získat suroviny od dobyté země, zlato ze zbořených budov a padlých jednotek, přízeň bohů, ztratit či získat body cti, také jednotky mohou získat cenné zkušenosti. Úspěšný obránce získá zlato z padlých, malé množství přízně bohů a jeho armáda zkušenosti. K vyslání útoku potřebujete odehrát několik tahů (počet se liší u každé rasy). Zadat útok pak můžete v části Útok, podčásti Zaútočit. S útokem musíte poslat alespoň jednoho hrdinu nebo velitele, dále vybrat jednotky, které se budou útoku účastnit, zvolit cíl a jeden z typů útoku. Jednotlivé typy útoků ovlivňují souboj různými způsoby, jejich přehled můžete vidět zde Pravidla bojeÚtoky probíhají během nočního přepočtu. Na počátku každého boje se sesílají kouzla útočníka i obránce. Dále se jednotkám udělí postihy za útok na velkou vzdálenost a za poslání posil (na 2/3 v alianci, na 1/3 mimo alianci). Útočící vojsko získá bonusy z hrdinů, typu útoku a kouzla. Armáda obránce získá bonusy z domácích hrdinů, obranných budov a kouzla. Jednotky útočí v pořadí podle rychlosti. V případě skupiny jednotek se zranění násobí jejich počtem. Jednotka, na kterou je zaútočeno, se vybírá náhodně a vydrží tolik zranění, kolik má životů (ve skupině jednotek zemře množství jednotek odpovídající zranění). V případě smrti celé skupiny je zvolena další oběť, která obdrží zbytek zranění. Boj trvá dokud jedna ze stran neztratí 25% vojska – tím je její vojsko poraženo a prohrává boj. Pokud má jedna strana drtivou přesilu, je možné, že vyhraje souboj automaticky, beze ztrát. Útočník v přesile se může vyhnout obráncovu kouzlu, obránce v přesile se naopak vyhne plýtvání obrannými kouzly. Zisky z bojů obou stran jsou popsány zde. PosilyPosily je možné posílat členům vaší aliance. Poslat posily můžete v části Útok, podčásti Posily. Stejně jako s útokem i tady musíte poslat alespoň jednoho velitele nebo hrdinu (počítá se i panovník). Musíte vybrat jednotky a zvolit cíl, který obdrží posily. Pozor – bonusy poslaných hrdinů nemají žádný vliv – počítají se jen domácí hrdinové.
PolitikaAč můžete ve světě Vojevůdců a čarodějů hrát sami za sebe, je to velmi nevýhodné z několika hledisek. Když nejste v žádné alianci, je větší šance, že se do vaší země přiřítí několikanásobně silnější agresor s jediným záměrem – oloupit vás o vaše pracně vydělané suroviny. Další velkou nevýhodou je, že se připravujete o poznávání nových taktik, strategií, ale hlavně ostatních hráčů. Proto se nebojte a i když nikoho neznáte, zažádejte slušně, a nejlépe s průvodním dopisem, o místo v alianci, která ještě není plná. Hlavu vám nikdo neutrhne AlianceAliance je základním seskupením hráčů. V alianci může být až 6 hráčů, z nichž většinou zakládající člen je jejím vůdcem. Základními výhodami členství v alianci, oproti bytí mimo ni, je možnost:
Průběh věku a cíl hryKaždý věk trvá odlišný počet herních dní (neboli let), zpravidla 75 až 82. Nynější věk potrvá 70 let. Přesné rozdělení, kdy se co bude dít, se dozvíte v Průběhu věku. Cílem hry je postavit co nejvyšší finální budovu, jejíž základní a jedinou stavební jednotkou jsou zázračné Slzy bohů . Podle legend jsou to slzy, které uronili bohové, když uzřeli zkaženost tohoto světa. Ty dopadly na zem a lze je použít jako obdivuhodně pevný a zároveň velmi přizpůsobivý stavební materiál pro chrámy, které mají bohy usmířit. Legendy ale vyvrátili trpaslíci, když zjistili, že Slzy bohů jsou vlastně jen dalším nerostem v útrobách světa vzniklým působením lávy na diamanty. Boje o vítězství probíhají vyřazovacím způsobem – posledních pár dní před koncem věku (po dokončení stavění Slz) vypadne během přepočtu jeden či více aliancí, které budou mít nejméně Slz bohů. Následně se aliance mezi sebou utkají o postup do dalších kol soubojů. Posledních pár přepočtů se rozhodne mezi dvěma posledními aliancemi v přímém souboji o tom, kdo se zapíše do Síně slávy. Vyřazené aliancelany nemohou útočit na ostatní, které ještě bojují o výhru, ale mohou válčit mezi sebou. Po vyřazení aliance ztratí jeho země veškeré své slzy. Ve statistikách v den vyřazení ještě vidět jsou (pro porovnání, kolik slz chybělo k udržení se). Podrobnější informace o vítězství ve věku se dočtete v kapitole Cíl hry.
A co dál?Nyní jste se propracovali k závěru výtahu toho nejdůležitějšího z nápovědy. Nezapomeňte, že neposkytuje všechny informace a proto si přečtěte i zbytek textu. Správcovský tým vám přeje příjemnou hru!
|