| Schopnosti jednotek a hrdinůZákladní schopnosti hrdinů | Zvěd | Všechny tvoje jednotky mají během boje rychlost vyšší o level*1% + level*2 navíc. |
| Dobyvatel | Všechny tvoje jednotky mají během boje útočnou sílu vyšší o level*0,7%. |
| Ochránce | Všechny tvoje jednotky mají během boje obrannou sílu vyšší o level*0,7%. |
| Vojevůdce | Všechny tvoje jednotky mají během boje útočnou i obrannou sílu vyšší o level*0,35%. |
| Léčitel | Všechny tvoje jednotky mají během boje životy vyšší o level*0,4%. |
| Čaroděj | Přidává +level*4 k síle nebojových čarodějnických kouzel. V boji čarodějnickým přidá +level*4 k síle. Do magické knihy přidává +level*1/2 k využitelným levelům kouzel školy čarodějnictví. |
| Kněz | Přidává +level*4 k síle nebojových kněžských kouzel. V boji kněžským kouzlům přidá +level*4 k síle. Do magické knihy přidává +level*1/2 k využitelným levelům kouzel školy víry. |
| Povolávač | Přidává +level*5 k síle nebojových přivolávacích kouzel. Do magické knihy přidává +level*1/2 k využitelným levelům kouzel školy vzývání. |
| Mistr kameník | Každé kolo získáš level*4 - level*8. Zvyšuje produktivitu tvých kamenolomů o level*0,15%. |
| Mistr statkář | Každé kolo získáš level*26 - level*36. Zvyšuje produktivitu tvých farem o level*0,1%. |
| Mistr horník | Každé kolo získáš level*2 - level*4. Zvyšuje produktivitu tvých železných dolů o level*0,15%. |
| Mistr dřevorubec | Každé kolo získáš level*6 - level*8. Zvyšuje produktivitu tvých pil o level*0,15%. |
| Mág | Každé kolo získáš level*2/3. Zvyšuje produktivitu tvých oltářů o level*0,07%. |
| Mistr šermíř | Tvá armáda získá každé kolo level*1. Zvyšuje produktivitu tvých cvičišť, vojenské školy a kasáren o level*0,08%. |
| Zloděj | Přidává level*0,4% k síle zlodějských akcí. |
| Mudrc | Každé kolo získáš level*1 - level*3. Zvyšuje produktivitu tvých škol o level*0,1%. |
Základní schopnosti jednotek | Úder ze záhrobí | I když jednotka během boje zemře, stále zraňuje v plném rozsahu. I v případě, že zemře celá skupina, jednotka stále útočí, dokud neskončí boj. |
| Zuřivost | V každém kole se zvýší zranění způsobené touto jednotkou o 15%. Zvýšení se mezi sebou násobí. |
| První úder | Jednotka navíc útočí s polovičním zraněním na začátku prvního kola. Více jednotek s prvním úderem se řadí standardně podle rychlosti. |
| Odolnost | Jednotka v prvním kole souboje obdrží pouze polovinu zranění. |
| Ničení | Při ničení staveb se počítá síla této jednotky jako o 75% vyšší. |
| Rabování | Při rabování se počítá síla této jednotky jako o 90% vyšší (zvýší se i zisky na rabování závisející). |
| Magické štíty | V boji má jednotka 80% šanci na plné vykrytí útoku bez obdržení zranění. |
| Vytrvalost | Postihy za únavu na tuto jednotku působí méně. |
| Nestálost | Část přeživších po boji zemře. Procento zemřelých odpovídá procentu zabitých v boji (nejvýše ale 25%). |
| Regenerace | Část zabitých se po boji zregeneruje. Někdy polovina, jindy nikdo, průměrně čtvrtina. |
| Nesmrtelnost | Pokud zemře v boji, tak se zregeneruje, ale ztratí všechny zkušenosti. |
Vedlejší schopnosti hrdinů | Zaříkávač | Zvyšuje produktivitu tvých magických bariér o level*0,4%. Tento bonus se přičítá k bonusu z trvalých kouzel. |
| Zaklínač | V boji zvýší průraznost tvých kouzel o level*1%. |
| Bojový mág | V boji přidá tvým kouzlům +level*4 k síle. |
| Mnich | Přidává +level*4 k síle nebojových kouzel řádu. V boji kouzlům řádu přidá +level*4 k síle. Do magické knihy přidává +level*1/2 k využitelným levelům kouzel školy řádu. |
| Fanatik | Přidává +level*4 k síle nebojových kouzel chaosu. V boji kouzlům chaosu přidá +level*4 k síle. Do magické knihy přidává +level*1/2 k využitelným levelům kouzel školy chaosu. |
| Druid | Přidává +level*4 k síle nebojových kouzel života. V boji kouzlům života přidá +level*4 k síle. Do magické knihy přidává +level*1/2 k využitelným levelům kouzel školy života. |
| Nekromant | Přidává +level*4 k síle nebojových kouzel smrti. V boji kouzlům smrti přidá +level*4 k síle. Do magické knihy přidává +level*1/2 k využitelným levelům kouzel školy smrti. |
| Mág ohně | Přidává +level*4 k síle nebojových ohnivých kouzel. V boji ohnivým kouzlům přidá +level*4 k síle. Do magické knihy přidává +level*1/2 k využitelným levelům kouzel školy ohně. |
| Mág vody | Přidává +level*4 k síle nebojových vodních kouzel. V boji vodním kouzlům přidá +level*4 k síle. Do magické knihy přidává +level*1/2 k využitelným levelům kouzel školy vody. |
| Mág země | Přidává +level*4 k síle nebojových zemních kouzel. V boji zemním kouzlům přidá +level*4 k síle. Do magické knihy přidává +level*1/2 k využitelným levelům kouzel školy země. |
| Mág vzduchu | Přidává +level*4 k síle nebojových vzdušných kouzel. V boji vzdušným kouzlům přidá +level*4 k síle. Do magické knihy přidává +level*1/2 k využitelným levelům kouzel školy vzduchu. |
| Zabíječ lidí | Při útoku na lidské území a při obraně tvého území před lidmi mají tvé jednotky bonus k síle a životům +level*0,5%. Pokud je ve službách trpaslíků či skřetů, je bonus v obraně dvojnásobný. |
| Zabíječ elfů | Při útoku na elfí zemi a při obraně tvého území před elfy mají tvé jednotky bonus k síle a životům +level*0,5%. Pokud je ve službách nekromantů či temných elfů, je bonus v obraně dvojnásobný. |
| Zabíječ trpaslíků | Při útoku na trpasličí zemi a při obraně tvého území před trpaslíky mají tvé jednotky bonus k síle a životům +level*0,5%. Pokud je ve službách vznešených elfů či nekromantů, je bonus v obraně dvojnásobný. |
| Zabíječ skřetů | Při útoku na skřetí zemi a při obraně tvého území před skřety mají tvé jednotky bonus k síle a životům +level*0,5%. Pokud je ve službách vznešených elfů či temných elfů, je bonus v obraně dvojnásobný. |
| Zabíječ nekromantů | Při útoku na nekromantí zemi a při obraně tvého území před nekromanty mají tvé jednotky bonus k síle a životům +level*0,5%. Pokud je ve službách lidí či skřetů, je bonus v obraně dvojnásobný. |
| Zabíječ temných elfů | Při útoku na zemi temných elfů a při obraně tvého území před temnými elfy mají tvé jednotky bonus k síle a životům +level*0,5%. Pokud je ve službách lidí či trpaslíků, je bonus v obraně dvojnásobný. |
| Kat pěšáků | V boji s pěchotou tvoje jednotky udělí o level*0,8% více zranění a obdrží o level*0,8% méně zranění. |
| Krotitel koní | V boji s jízdou tvoje jednotky udělí o level*0,8% více zranění a obdrží o level*0,8% méně zranění. |
| Lovec zvířat | V boji se zvířaty tvoje jednotky udělí o level*0,8% více zranění a obdrží o level*0,8% méně zranění. |
| Vymítač nemrtvých | V boji s nemrtvými tvoje jednotky udělí o level*0,8% více zranění a obdrží o level*0,8% méně zranění. |
| Krotitel elementálů | V boji s elementály tvoje jednotky udělí o level*0,8% více zranění a obdrží o level*0,8% méně zranění. |
| Drakobijce | V boji s draky tvoje jednotky udělí o level*0,8% více zranění a obdrží o level*0,8% méně zranění. |
| Rozbíječ strojů | V boji se stroji tvoje jednotky udělí o level*0,8% více zranění a obdrží o level*0,8% méně zranění. |
| Střelec letců | V boji s létajícími tvoje jednotky udělí o level*0,5% více zranění a obdrží o level*0,5% méně zranění. |
| Ničitel | Zvyšuje ničení po boji o level*1%. |
| Rabiját | Zvyšuje rabování po boji o level*1,3%. |
| Vrchní špeh | Zvyšuje sílu zlodějských špehovacích akcí o level*0,6%. |
| Sabotér | Zvyšuje sílu zlodějských sabotážních akcí o level*0,5%. |
| Šaman | Zvyšuje sílu cílených kouzel o level*0,5%. Tento bonus se sčítá s ostatními bonusy k cíleným kouzlům. |
Vedlejší schopnosti jednotek | Neposkvrněnost | Při obraně elfího území má jednorožec typ pouze zvíře. |
|